De nieuwe BMW M8 Coupé en BMW M8 Cabrio.

BMW M GmbH start een offensief met een serie van nieuwe high-performance sportauto’s: de BMW M8 Coupé en BMW M8 Cabrio. Vanaf de lancering zijn ook de Competition versies van de BMW M8 Coupé en BMW M8 Cabrio leverbaar.

Highlights

  • BMW M8 Coupé: 441 kW (600 pk); acceleratie 0-100 km/h: 3,3 seconden; verbruik gecombineerd: 10,5-10,6 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 238-242 g/km.
  • BMW M8 Competition Coupé: 460 kW (625 pk); acceleratie 0-100 km/h: 3,2 seconden; verbruik gecombineerd: 10,5-10,6 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 238-242 g/km.
  • BMW M8 Cabrio: 441 kW (600 pk); acceleratie 0-100 km/h: 3,4 seconden; verbruik gecombineerd: 10,6-10,8 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 241-246 g/km.
  • BMW M8 Competition Cabrio: 460 kW (625 pk); acceleratie 0-100 km/h: 3,3 seconden; verbruik gecombineerd: 10,6-10,8 l/100 km; CO2-emissie gecombineerd: 241-246 g/km.
  • Hoogtoerige V8-motor met M TwinPower Turbo technologie met tot wel 460 kW (625 pk) vermogen. Twee turbo’s, cross-bank uitlaatspruitstuk, koelsysteem en oliecircuit geoptimaliseerd voor gebruik op circuit, sportuitlaatsysteem met elektrisch aangestuurde kleppen voor een opwindend geluid.
  • Vermogen wordt via 8-traps M Steptronic transmissie met Drivelogic en M xDrive vierwielaandrijving naar alle wielen overgebracht. Meeste aandrijfkracht naar achterwielen geleid in combinatie met Actief M Differentieel. Keuze uit drie rijmodi: 4WD, 4WD Sport en 2WD met achterwielaandrijving en DSC uitgeschakeld.
  • Kenmerkende M combinatie van dynamiek, wegligging, wendbaarheid en precisie als resultaat van ontwikkelingswerk in testcentra in Miramas en Arjeplog en op de Nordschleife van de Nürburgring en andere circuits. Ontwikkelingsproces tegelijk met BMW M8 GTE race auto.
  • Wereldpremière op BMW Group #NextGen evenement in München van 25-27 juni 2019, marktintroductie vanaf september 2019. Prijzen volgen medio augustus.
  • Prestatiegerichte high-performance sportauto’s met minimaal gewicht, laag zwaartepunt, ideale wielbasis, grote spoorbreedte en uitgebalanceerde aerodynamica. 
  • BMW M8 Coupé en BMW M8 Competition Coupé met dak van met koolstofvezel versterkt kunststof; BMW M8 Cabrio en BMW M8 Competition Cabrio voorzien van elektrisch te bedienen softtop.
  • Extreem stijve carrosseriestructuur en versterkt onderstel. Verstevigingsbrug tussen veerpoten en schutbord en nieuw ontwikkeld paneel van extra sterk staal in de frontstructuur van de carrosserie. X-brace en aluminium versteviging voor de achterwielophanging. Competition modellen voorzien van gemodificeerde motorsteunen voor nog stijvere verbinding met de carrosseriestructuur.
  • M specifieke wielophanging met elektronisch aangestuurde dempers, M Servotronic Steering, Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) met M Dynamic Mode.
  • Nieuw remsysteem met geoptimaliseerde remdynamiek en M specifieke instellingsmogelijkheden. Twee settings: gericht op comfort of op nog directer gevoel in het rempedaal.
  • Karakteristiek M design: grote luchtinlaten, BMW nierengrille met dubbele spijlen, M kieuwen in de zijpanelen, achterspoiler en achterbumper met inzetten en dubbele uitlaten.
  • Interieur biedt uitzonderlijke balans tussen sportauto cockpit en luxueuze ambiance. M Sport stoelen, modelspecifieke lederen bekleding, BMW Head-Up Display met M specifieke content, BMW Live Cockpit Professional (inclusief navigatiesysteem en BMW Intelligent Personal Assistant), Driving Assistant en Parking Assistant zijn standaard.
  • Nieuwe Set-up knop biedt direct toegang tot instellingen van motor, dempers, besturing, M xDrive en remsysteem. Twee algemene instellingsopties zijn te selecteren via M knoppen op het stuur.
  • Nieuwe M Mode maakt individuele configuratie van rijassistentiesystemen mogelijk en de mate waarmee die ingrijpen, evenals de configuratie van het instrumentenpaneel en de BMW Head-Up Display. Keuze uit ROAD en SPORT instellingen. Competition modellen bieden de bestuurder ook de TRACK modus voor circuitgebruik.

CO2 EMISSIONS & CONSUMPTION.

BMW M8 Coupe fuel consumption combined: 10.6 – 10.5 l/100 km (26.6 – 26.9 mpg imp); CO2 emissions combined: 242 – 238 g/km

BMW M8 Competition Coupe fuel consumption combined: 10.6 – 10.5 l/100 km (26.6 – 26.9 mpg imp); CO2 emissions combined: 242 – 238 g/km

BMW M8 Convertible fuel consumption combined: 10.8 – 10.6 l/100 km (26.2 – 26.6 mpg imp); CO2 emissions combined: 246 – 241 g/km

BMW M8 Competition Convertible fuel consumption combined: 10.8 – 10.6 l/100 km (26.2 – 26.6 mpg imp); CO2 emissions combined: 246 – 241 g/km